torsdag 24. november 2011

Elskverdig bok om dreping!

Hva er en god bok? 
Alle har forskjellige oppfatninger av hva som er en god bok. Personlig synes jeg at en god bok er en bok man kan kjenne seg igjen i. Nå sier jeg ikke at den skal handle om helt dagligdagse ting, men situasjoner man kan kjenne seg igjen i. En bok jeg gleder meg til å lese og at jeg ikke klarer å legge den fra meg, er for meg, en god bok. For at jeg skal glemme tid og sted må boken ha minst en interresant og pasinerende person, en jeg vil vite mer om. Den må ha en del scient fiction og drama, men må ha med litt kjærlighet. Må ikke være for lenge mellom spenningen.

Jeg likte den boken jeg leste i høst. Den er ulik alle andre bøker jeg har lest, også var den ganske underholdene. Jeg synes det det er vanskelig å finne en bok jeg liker, så jeg følte meg heldig som fant Den elskverdige giftblandersken. Den er ganske kul og veldig annerledes i forhold til bøkene jeg pleier å lese, de handler mer om kjærlighet eller ting fra andre verdener. Jeg liker at man får høre en eldre dame sine meninger om plagsomme familiemedlemmer og gamle flammer. Ikke det at jeg likte at Linnea blir behandlet dårlig, men situasjonen hennes gjør boka veldig spennende. Det at hun finner kreative måter på å kvitte seg med problemene sine. Hvilke forferdelige ting vil Kauko og vennene hans gjøre da? Tar de henne, eller klarer hun å drepe dem først? Denne litt spesielle situasjonen og det at boka er lett å lese gjør at jeg får lyst til å lese de andre bøkene forfatteren har skrevet.

Boka passer egentlig for de fleste, men hvis du ikke vil vite ekle detaljer om dreping og slike ting bør du kanskje unngå den. Språket er enkelt og greit å lese, og det at boka ikke er så lang gjør den morsommere å lese. Så hvis man vil ha en lett leselig bok som er rask og underholdene å lese, er denne boka mitt i blinken for deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar